Afgelopen juni, op onze gesmaakte Taalconferentie, had spreekster Ruth Van Wassenhove het over sales en marketing. Alleen bleek het tijdsbestek dat haar was gegund net iets te krap om haar volledige verhaal te brengen.
We spraken toen af dat we haar in het najaar opnieuw de bühne zouden laten betreden, indien mogelijk met een grotere megafoon. Onze keuze viel dan ook op een Facebook live-sessie. Markeer woensdag 23 oktober om 20 uur maar met stip in je agenda. Zet thee en surf naar de Facebook-groep van GentVertaalt. Je krijgt automatisch een melding zodra Ruth online gaat.
Deelname aan het webinar is volledig gratis en verloopt volledig geautomatiseerd via onze Facebook-groep. Je hoeft je niet op voorhand in te schrijven. Als je nog geen deel uitmaakt van onze Facebook-groep, vraag dan je lidmaatschap aan en beantwoord zeker de drie vragen die je tijdens het aanvragen voorgeschoteld krijgt.
Vragen? Opmerkingen? Post het allemaal maar in onze Facebook-groep.
“Sales en marketing? Daar heb ik geen tijd voor!”
Sales en marketing: ze zijn een noodzaak om je als ondernemer in de markt te zetten en nieuwe klanten aan te trekken, maar voor velen zijn ze vooral een noodzakelijk kwaad dat onderaan het lijstje met prioriteiten staat. Nochtans kan iedereen, mits enige planning en organisatie, een goed basisplan voor sales en marketing opzetten en uitvoeren. Tijdens de presentatie krijg je een aantal basisconcepten en –principes aangereikt, die we vervolgens met concrete feiten en voorbeelden vertalen naar de realiteit. Daarnaast krijg je ook een pak tips om zelf aan de slag te gaan. Voor het luik marketing zoomen we hierbij vooral in op digitale marketing en sociale media.

Ruth Van Wassenhove is conferentietolk, vertaler en copywriter en is daarnaast mama van 2 jonge kinderen. Ze beschouwt zichzelf als een allround taalondernemer. Na haar studies werkte ze eerst een aantal jaren als freelance taaldocent in bedrijven om vervolgens mee aan de wieg te staan van Happy Mondays, een bedrijf dat gespecialiseerd is in B2B-taaltraining en opleidingen soft skills. Daar proefde ze van het leven als zaakvoerder en manager van een team van 4 vaste mensen en ruim 50 freelancers. De liefde voor taal bleef echter overeind en uiteindelijk bleek die roep ook sterker. In 2015 trok ze de deur van Happy Mondays achter zich dicht om zich opnieuw in het leven als freelancer te storten. Haar specialiteiten zijn enerzijds marketing en commerciële bedrijfscommunicatie onder de vorm van product en employer branding en corporate identity en anderzijds HR-gerelateerde thema’s. Ze werkt vooral aan webteksten en online en offline promotiemateriaal. Eind 2018 startte ze ook met de ontwikkeling van Double Dutch, een online leerplatform voor Nederlands voor anderstaligen.
Ruth Van Wassenhove op LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook.
Website: proscription.be